SPEKTRUM AUTYZMU I ZESPÓŁ ASPERGERA –
DIAGNOZA, TERAPIA I EDUKACJA
III semestry
(540 godz. w tym 150 godz. praktyk)
PRZEDMIOTY:
- Pedagogika specjalna
- Wybrane zagadnienia z psychiatrii
- Elementy psychologii klinicznej małego dziecka
- Zaburzenia rozwoju – wczesne wykrywanie zaburzeń ze spektrum autyzmu i Zespołem Aspergera ( Q-Chat, M-Chat)
- Planowanie pracy z dzieckiem ze spektrum autyzmu i Zespołem Aspergera – kontekst indywidualny
- Praca z młodzieżą i dorosłymi z autyzmem i Zespołem Aspergera
- Mowa i komunikacja osób ze spektrum autyzmu i Zespołem Aspergera – metody pracy
- Spektrum autyzmu i Zespół Aspergera – kryteria i narzędzia do rozpoznawania (ICD 10, DSM V)
- Nauczanie i wychowanie uczniów z autyzmem i Zespołem Aspergera
- Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci ze spektrum autyzmu i Zespołem Aspergera
- Elementy neurologii dziecięcej
- Zachowania niepożądane u dzieci ze spektrum autyzmu i Zespołem Aspergera – Stosowana Analiza Zachowania
- Stymulacja zmysłów i integracja sensoryczna
- Wspomaganie środowiska rodzinnego – budowanie relacji – elementy metody RDI
- Metody komunikacji alternatywnej
- Metodyka pracy z osobami ze spektrum autyzmu i Zespołem Aspergera – tworzenie indywidualnych programów terapeutycznych (IPET, KIPU, indywidualne programy)
- Metodyka pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu i Zespołem Aspergera – metody pracy
- Kompetencje instytucjonalne w pracy nauczyciela, prawo oświatowe, prawo pomocy społecznej
- Seminarium dyplomowe (projekt)
- Praktyka pedagogiczna